Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAnderson, C. Arnold
TitelSocietal Characteristics within the School: Inferences from the International Study of Educational Achievement.
QuelleIn: Comparative Education Review, 23 (1979) 3, S.408-21Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Comparative Education; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Economic Factors; Elementary Secondary Education; Mathematics; Research Projects; Scores; Social Characteristics; Social Influences; Social Mobility
AbstractThis paper relates the scholastic performance findings of the International Educational Achievement (IEA) Studies to social characteristics. It explores the relationship of national school achievement to economic development, national communication systems, and national social and cultural indices. This is the final article in a symposium on the IEA Studies. (Author/SJL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: